A BKV és a francia Alstom násztánca 2006-ban kezdődött, amikor szerződést írtak alá a 2-es és 4-es metróra szánt szerelvények gyártására. Ezt a szerződést a BKV tavaly október 20-án bontotta fel, mert az Alstom nem szerezte meg határidőre a szerelvények gyártásához szükséges típusengedélyt. A szerződésben az Alstom bankgaranciát vállalt a határidő betartására, így a szerződés felbontásakor a BKV meg is próbálta azt lehívni, ám az Alstom firtatta ennek a lépésnek a jogosságát. Ezután a francia bíróságon az Alstom perre vitte az ügyet, azonban másodfokon a BKV javára döntöttek Versailles-ban és a 30 milliárdos bankgaranciát június 15-re jóvá is írták BKV számláján.
Ezzel párhuzamosan Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója az Origo-nak adott interjújában elmondta, hogy a budapesti közlekedés legnagyobb problémáját jelenleg a tömegközlekedés járműparkja jelenti. Állítása szerint a BKV teljes járműparkjának cseréje mintegy 3-400 milliárd forintos beruházást igényelne, melynek megvalósítása természetesen Uniós pénzekből lehetséges.
A Versailles-ban a BKV-nak ítélt bankgarancia összege egytizede a járműpark teljes cseréjéhez szükséges pénznek, ami nem is olyan rossz… Vajon ezt Ők is végiggondolták?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése