Főoldal

Buszt szeretne rendelni, de nem tudja hogyan?

Keresgél az interneten, de minél több oldalt talál annál bizonytalanabb?
Zavarosak a megadott adatok, nagyban eltérnek az árak, és nem tudja mit válasszon?

Nem egyértelmű mikor kell kiállási díjat is fizetni a km elszámoláson felül? Mitől függ, hogy óradíjban vagy km-ben történik az elszámolás? Ráadásul miért mindig a megrendelő számára kedvezőtlenebb összeget kell fizetni?

Ne csüggedjen nincs egyedül...

Azért készítettem ezt az oldalt, hogy ezekre a kérdésekre választ adjak, és segítsek megmutatni hogyan tudja az ÖN számára legideálisabb buszos ajánlatot kiválasztani - sőt egyáltalán hogyan kezdjen hozzá az ajánlatok bekérésének.

Remélem hasznosnak találja válaszaimat, és sikerül némiképp bevezetnem szakmánk sajátosságaiba. Ha van olyan kérdése, melyre nem kapott választ, nézze meg weboldalunkat: www.busz-program.hu


Dolgozói járatokról röviden:

Amennyiben kíváncsi hogyan tudunk az ÖN cégének, vállalkozásának egy ideális megoldást találni, kérem látogasson el Spórolhatunk Önnek? oldalunkra :)


Napjainkban a dolgozók utaztatásának több lehetséges módja adott cégek részére, ezekből gyűjtöttünk össze néhányat, soroljuk fel előnyeit, hátrányait, valamint próbálunk egy átfogó képet adni a jelenről.

Tömegközlekedés - BKV vagy helyi járatok


Ha éves bérletet vált dolgozóinak a helyi tömegközlekedési eszközökre, annak megvan az az előnye, hogy az alkalmazottak a bérletet utazás céljából egyéb időszakban is hasznosítani tudják a munkába járáson kívül.


Hátránya, hogy a bérlet árán felül ki kell fizetni az arra eső járulékot. Ezen kívül az egyes helyi járatok sokszor összehangolatlanul működnek és egy járat üzemzavara esetén időigényes, amíg azt elhárítják és visszaállhat az optimális forgalmi rend. Továbbá helyi járatokkal történő munkába járás esetén is nagyon sokszor csak többszöri átszállással közelíthető meg az adott munkahely és minden egyes átszállással a dolgozó értékes perceket veszít el a napjából.





Helyközi járatok (pl.: Volán társaságok)

Az alkalmazottaknak a távolsági bérletek után adott utazási támogatásnak ugyancsak megvan az az előnye, hogy a munkába járáson kívül egyéb célból is az utazási támogatás összegével csökkentett bérlet áráért utazhatnak a két város között.

Hátránya, hogy az utazási támogatás szintén járulék köteles, ami a cégnek plusz kiadás.  Az alkalmazottak szempontjából talán legfőbb hátulütője, hogy az egyes távolsági járatoknak kötött a menetrendjük, ami nem feltétlenül illeszkedik (és nem is illeszkedhet) a dolgozó munkakezdési időpontjához. Így sokszor megesik, hogy egy-egy dolgozó fél órával munkakezdés előtt már a munkahelyén van, mert az egyel későbbi járattal elkésne. Ez az alkalmazottaknak ugyancsak egy holtteher időszak, ami kiesik a napjukból.





Vonat (MÁV)

A vonattal történő munkába járás esetén is biztosítható az utazási támogatás a két állomás közötti vasúti bérletre. Az ilyen típusú támogatott bérlet előnyeiről már fentebb szó esett.

A vonattal történő munkába járás hátrányai szinte teljes mértékben ugyanazok, mint a helyközi járatok esetén, azonban a vasúti közlekedésnek még van egy plusz hátulütője, mégpedig az, hogy a vasútállomások általában a települések külvárosi részeiben találhatóak. Több olyan emberrel is találkoztam már, aki arra panaszkodott, hogy a vasútállomástól még 1-2 kilométert le kell gyalogolnia a munkahelyig, illetve a munka végeztével a munkahelytől az állomásig, s mindezt hóban, szélben, esőben, fagyban, télen-nyáron.



Az előző 3 lehetőség valamely kombinációja

Többnyire a nagyvárosok környékére kitelepült cégeknél jellemző az, hogy kizárólag a fentebb taglalt 3 utaztatási lehetőség valamely kombinációjával oldható meg az alkalmazottak munkába járása. Amennyiben egy cég fizeti dolgozója számára a helyi bérletet és a távolsági utazásra az utazási támogatást, egy alkalmazottja után egy hónapban két járulékot is kifizet csak azért, hogy az alkalmazott minden nap megjelenhessen a munkahelyén. Az ilyen módon munkába járó alkalmazottaknak pedig többnyire még több a napi kiesett idejük, mint azoknak, akiket csak az előző három lehetőség valamelyike érint.


Különjárati autóbusz

Dolgozói különjáratot általában a közép- és nagyvállalatoknak érdemes indítaniuk (ahol minimum 50 fős az alkalmazotti gárda). Ebben az esetben a különjárati autóbusz kizárólag az egy munkahelyen dolgozókat szállítja munkába, majd onnan haza.


A különjárati autóbuszoknak számos előnye van, amely a cég szempontjából ott kezdődik, hogy teljes mértékben járulékmentes, a dolgozó járat havi díja teljes mértékben leírható költségként. Több műszakos munkarend esetén jól összehangolhatóak a járatok, amivel a cég üzemanyagköltségeket takaríthat meg. Csökkenthető a fenntartott parkolóhelyek száma. A dolgozók időt spórolhatnak meg a munkába-, illetve a munkából hazajárás folyamán (gyors és kényelmes munkába járás). Pontos és megbízható buszjáratok (minden alkalmazott időben beér a munkahelyére). Az alkalmazottaknak nem kell igazodniuk a sokszor idegőrlő, pontatlan, összehangolatlan tömegközlekedéshez, így sokkal nyugodtabban és kiegyensúlyozottabban láthat neki mindennapi munkájának. A társadalmi felelősségvállalás jegyében a dolgozói járatok bérlésével környezettudatosan viselkedhet, hiszen a rengeteg autó helyett csupán egy busz bocsát ki szénmonoxidot a környezetbe.





Regionális különjárati szolgáltatás

Ez a szolgáltatás kifejezetten azoknak kisvállalatoknak lett kifejlesztve, amelyek egy ipari területen belül találhatóak. Ebben az esetben a különjárati autóbusz több cég alkalmazottait szállítja egy időben munkába, illetve munkából haza. Így a különjárati autóbusz költsége a szállított alkalmazottak arányában megoszlik az azt igénybe vevő cégek között.





A BUSZ Program Kft. a Különjárati autóbusz és Regionális különjárati szolgáltatás területeivel foglalkozik elsősorban. Amennyiben szeretné, hogy cégünk felmérje Cégénél a dolgozók utaztatásával kapcsolatos kiadáscsökkentési lehetőségeket, úgy: