Kérdőív

Az alkalmazottak munkába járásának módja befolyásolja a vállalat működését úgy a teljesítményben, mint ahogy pénzügyi szinten is. Egy, az alkalmazottaknak készített kérdőív által felfedheti azokat az utakat, amellyel növelni tudja a dolgozói elégedettséget, csökkenteni tudja költségeit és megtalálhatja a környezetbarát megoldásokat.




Szeretné megkérdezni alkalmazottait, hogy tartanának-e igényt Dolgozói különjáratra, esetleg Regionális különjárati szolgáltatásra? Ne habozzon! Töltesse ki velük kérdőívünket! Kérdőívhez >>katt ide<<!

Módszerek

Ha érdekli Önt, hogy az alkalmazottainak munkába járási módszerei milyen hatást gyakorolnak a környezetre, kérdezze meg őket, hogy milyen közlekedési formákat használnak a munkába-, illetve a munkából hazajárásra. Kérdezze Őket arról, hogy:

  • használnak-e tömegközlekedési eszközöket? 
  • ha gépjárművel járnak munkába, elvisznek-e másokat (munkatárs vagy családtag)? 
  • használnak-e környezetbarát megoldásokat a munkába járásra (kerékpáros vagy gyalogos közlekedés)?

    Amennyiben sokan használnak tömegközlekedési eszközöket, úgy előnyükre válhat egy dolgozói buszjárat indítása, hiszen rengeteg időt és a tömegközlekedés által okozott feszültséget és idegeskedést spórolhatnak meg maguknak. Ha úgy látja, hogy dolgozóinak többsége biciklivel vagy gyalogosan jár munkába, valószínűleg csökkenteni tudja parkolójának méretét, és az így nyert területet felhasználhatja akár profitnövelési, akár jóléti célból. Ha pedig az eredmények az egyéni autóhasználat túlsúlyát körvonalazzák, akkor kidolgozhatnak egy olyan programtervezetet, amellyel csökkenthető az alkalmazottak Ökológiai Lábnyoma.

    Szeretné megkérdezni alkalmazottait, hogy tartanának-e igényt Dolgozói különjáratra, esetleg Regionális különjárati szolgáltatásra? Ne habozzon! Töltesse ki velük kérdőívünket! Kérdőívhez >>katt ide<<!

    Idő

    Mindenképpen meg kell kérdezni az alkalmazottakat arról, hogy mennyi időt töltenek naponta utazással. Az alábbi lehetőségek figyelembe vételével érdemes mindegyikre külön-külön rákérdezni:

    • mennyi időt töltenek a munkahelyre- és az onnan haza történő utazással? 
    • mennyi időt töltenek az egy-egy üzleti tárgyalásra történő utazással? 
    • mennyi időt töltenek el egy-egy üzleti út során magával az utazással?

      A kérdéseket vagy a válasz lehetőségeket érdemes időperiódusonként rendezni: naponta, hetente, havonta és évente, attól az információtípustól függően, amire rá szeretne világítani. Az idővel kapcsolatos válaszok segíthetnek megérteni alkalmazottainak munkamorálját, például: miért stresszesek; sokszor miért fáradtak; miért érzik úgy, hogy jelenlegi munkakörüket vagy munkahelyüket illetően kiégtek; stb. 

      Szeretné megkérdezni alkalmazottait, hogy tartanának-e igényt Dolgozói különjáratra, esetleg Regionális különjárati szolgáltatásra? Ne habozzon! Töltesse ki velük kérdőívünket! Kérdőívhez >>katt ide<<!

      Költségek

      A munkába járás költségei jelentős mértékben nyugtalaníthatják és frusztrálhatják az alkalmazottakat, kiváltképp, amikor emelkednek a benzin árak és a gazdaság épp egy hullámvölgyet él meg. Minden alkalmazott képet alkot arról, hogy mennyibe kerül neki az, hogy minden nap eljusson a munkahelyére és onnan haza. A költségekkel kapcsolatos kérdéseket semmiképp sem érdemes kihagyni a kérdőívből, hiszen nemcsak arról kaphat képet, hogy egy-egy alkalmazottnak mennyi pénzébe kerül a munkába járás, hanem arról is, hogy Önnek mennyibe kerül ez, amennyiben cége biztosít utazási támogatást. Kérdést tehet fel azzal kapcsolatban, hogy:

      • mennyit költenek a munkába-, illetve az onnan haza járásra? 
      • mennyit költenek utazásra egy-egy üzleti tárgyalás során? 
      • mennyit költenek el egy-egy üzleti út során magára az utazásra?

        A kérdéseket vagy a válasz lehetőségeket itt is érdemes időperiódusonként rendezni: naponta, hetente, havonta és évente, attól az információtípustól függően, amire rá szeretne világítani. Az eredményekből kiderülhet, hogy a költségek függvényében az alkalmazottak és a munkaadó szempontjából is hatékonyabb lehet egy dolgozói járat indítása. Az üzleti tárgyalások tekintetében pedig alkalmasabb lehet egy „internetes konferenciaterem” bérlése, amivel ugyancsak időt és pénzt spórolhat meg. Elképzelhető, hogy az „internetes konferenciaterem” használatához elsődlegesen a technikai infrastruktúrát kell kiépíteni, és a bérlésnek is havidíja van, de hosszútávon mindenképpen költségkímélő és nem utolsó sorban környezetbarát megoldása az üzleti tárgyalások lebonyolításának.

        Szeretné megkérdezni alkalmazottait, hogy tartanának-e igényt Dolgozói különjáratra, esetleg Regionális különjárati szolgáltatásra? Ne habozzon! Töltesse ki velük kérdőívünket! Kérdőívhez >>katt ide<<!

        Megoldások

        A dolgozói elégedettség fenntartása és növelése érdekében érdemes felmérni, hogy az alkalmazottak mennyire érdeklődnek egy-egy lehetséges megoldás iránt. Az időgazdálkodás, a költségcsökkentés és a környezettudatosság motívumain kirajzolódó megoldások lehetnek:

        • „telekocsi program” 
        • „regionális különjárati szolgáltatás” vagy „különjárati autóbusz” 
        • „biciklivel a munkába kampány”

          Az erre a kérdésre adott válaszok feldolgozásánál mindenképp tartsa szem előtt, hogy alkalmazottai kapnak-e valamilyen formában utazási támogatást, hiszen ez jelentős mértékben befolyásolhatja a kapott eredményt.

          Szeretné megkérdezni alkalmazottait, hogy tartanának-e igényt Dolgozói különjáratra, esetleg Regionális különjárati szolgáltatásra? Ne habozzon! Töltesse ki velük kérdőívünket! Kérdőívhez >>katt ide<<!

          Az idő átértékelése

          Közgazdasági tény, sőt törvény, hogy életünk döntések-, és ezáltal feláldozott hasznok sorozata. Amikor a boltban kiválasztunk egy terméket, abban a pillanatban lemondunk minden másról, amit a kiválasztott áru értékén megvehetnénk. A termékek és a szolgáltatások tekintetében ez egy természetes dolog, hiszen az emberek rendelkezésére álló pénzjövedelem korlátozott, míg a hasznosnak bizonyuló javak mennyisége szinte korlátlan. Ugyanakkor a termékek és szolgáltatások többé-kevésbé helyettesíthetőek, ami azt is jelenti, hogy vannak választási lehetőségeink.

          Cselekedeteinkre is elmondható, hogy amikor eldöntjük, hogy a következő órában mivel foglalatoskodunk, máris félresöpörtük az összes többi lehetőséget. Amíg a termékek és szolgáltatások kiválasztását hasznosságukon túl a rendelkezésre álló pénzmennyiség korlátozza, addig a cselekedeteinkben felállított preferencia-rendszerre egy harmadik tényező is befolyással bír: az IDŐ. Az idő, mint mással nem helyettesíthető, pótolhatatlan, visszafordíthatatlan és visszakaphatatlan tényező az, ami a legjobban behatárolja cselekedeteinek. Mivel az idő ennyire komplex faktorként hat cselekedeteinkre, racionalitásunk megőrzéséhez sokszor minimálisra csökkenek döntési lehetőségeink. Csak abba gondoljunk bele, hogy manapság a legtöbb ember örül, hogy egyáltalán van munkahelye, ezért vállalja az akár napi több órás ingázást is, hogy biztosítani tudja saját és családja megélhetését. Akik ebben a helyzetben vannak, nemigen van választási lehetőségük, pedig valószínűleg sok más hasznos dologgal el tudnák tölteni azt a napi pár órát, amit a munka- és a lakóhelyük közötti utazással töltenek.

          Vállalatvezetőként érdemes végiggondolni azt, hogy az alkalmazottak mennyi mindenhez tudnának kezdeni azzal a plusz idővel, amihez a munkába járásuk megkönnyítésével/megrövidítésével juthatnának. A szolgáltatásunkra irányuló pozitív dolgozói visszajelzések között szinte egyből sem maradt ki az az „idő”, amit azzal nyertek a különböző ügyfeleink alkalmazottai, hogy cégük „dolgozói járatokat” indított és többé nem kell a tömegközlekedésen őrlődniük nap, mint nap. Íme néhány dolgozói vélemény:

          „A gyes után a cégem Budapesten kívülre költözött. Ha tömegközlekedéssel kellene munkába járnom, bezárna az ovi, mire a kislányomért menni tudnék. A TPX-nek köszönhetem, hogy vissza tudtam menni dolgozni!”

          „Megduplázták a szabadnapjaimat! 8 éve utazom a TPX dolgozói járatain, napi több, mint 1 órával jut több idő a családomra, magamra és a hobbymra. Ez összesen 2 extra szabadnap havonta, ha úgy nézzük!”

          „A 7-es busz is gyorsan átszeli a várost, de a TPX buszaival hetedik éve átszállás nélkül jutok ki a munkahelyemre a Népstadiontól Budaörsig, és persze az ülőhelyem is mindig GARANTÁLT!”

          „1 órával tovább alhatok, amióta a TPX visz dolgozni és a munkahelyem ajtajában tesz le minden nap. Esőben, hóban és melegben is kényelmes, nem kell a megállótól 2 kilométert gyalogolnom a munkahelyemig.”

          „A közös munkába járásnak közösségkovácsoló ereje van! Mióta a kollégáimmal utazom munkába és haza nap, mint nap, barátok lettünk, így jobb a hangulat napközben is.”

          Szeretné megkérdezni alkalmazottait, hogy tartanának-e igényt Dolgozói különjáratra, esetleg Regionális különjárati szolgáltatásra? Ne habozzon! Töltesse ki velük kérdőívünket! Kérdőívhez >>katt ide<<!

          Amennyiben a témában szeretne egy felmérést készíteni alkalmazottai körében, de nincs ideje egy professzionális kérdőív összeállítására és feldolgozására, az alábbi elérhetőségeken kérhet időpontot INGYENES KONZULTÁCIÓRA:

          Toma Renáta
          Értékesítési és marketing vezető
          +36 70 670 5453
          toma.renata@busz-program.hu

          Dulovics Zsuzsa
          Irodavezető
          +36 70 670 5449
          iroda@busz-program.hu